تعامل پاسخگو در طراحی متریال - مستندات متریال دیزاین

تعامل واکنشی به کمک ایجاد واکنش های صفحه نمایش مطلوب، منطقی و زماندهی شده موجب می شود تا بررسی عمیق تری برای ورودی کاربر به وجود آید. هر واکنش تعامل آمیز و حتی غریب می باشد، اما هرگز موجب پرت شدن حواس کاربر نخواهد بود.

ورودی کاربر

در طراحی متریال، برنامه ها نسبت به ورودی کاربر واکنش نشان می دهند:
. لمس، صدا، ماوس و کیبورد متدهای ورودی هستند که اهمیت آن ها به یک اندازه می باشد
. ارمان های UI محسوس می باشند، با اینکه پشت یک لایه شیشه می باشد (صفحه نمایش دستگاه). به منظور آنکه این فاصله از میان برداشته شود، راهنماهای بصری و حرکتی به سرعت ورودی را بررسی می کنند و به گونه ای آن را نشان می دهند که این کاربر به صورت مستقیم اتفاق افتاده است.
تعامل های واکنشی موجب می شود تا یک برنامه از حالت سرویس اطلاع رسانی خارج شود و به یک تجربه ارتباطی بصری و قابل لمس برگزار شود.

واکنش سطحی

به هنگام ایجاد یک ورودی، سیستم یک تائید بصری فوری ارائه می دهد: در سطح صفحه لمسی، در میکروفون برای صدا، یا به شیوه ای مناسب برای ورودی کیبورد.
مکانیزم بصری اصلی به منظور بیان این ارتباط Touch Ripple می باشد. این دستگاه، متد و مدت زمان لمس و همچنین متغیرهای دینامیک مانند صدا و یا فشار لمس را مفصل بندی می نماید.

 

بهترین شیوه های انجام کار

از دیدگاه ورودی (نقطه تماس یک انگشت یا آیکون میکروفون برای صدا)، اطمینان حاصل کنید که واکنش بصری به صورت شعاعی باشد.

واکنش متریال

علاوه بر واکنش سطحی، با لمس می توان متریال را نیز جا به جا کرد، که نشان دهنده یک وضعیت پویا می باشد. با لمس، کاربر می تواند یک متریال جدید تولید کند و یا متریال موجود را انتقال دهد، ویا می تواند به صورت مستقیم چندین صفحه متریال را مورد استفاده قرار دهد.متریال می تواند به صورت خطی و یا شعاعی تغییر سایز داده شود.

 

نقطه مبدا

هنگامی که یک کاربر قصد خلق یک متریال جدید را می کند، این متریال باید در نقطه ورودی آن شروع به رشد نماید.
متریال از نقطه لمس ظاهر می شود و ارمان را به نقطه لمس وصل می کند.

کنش شعاعی
به منظور واضح کردن ورودی کاربر از واکنش های بصری برای ورودی کاربر کمک بگیرید. کنش شعاعی یک حرکت مواج بصری پخش جوهر از نقطه ورودی می باشد.
رویدادهای ورودی بصری می باشند
رابطه میان یک رویداد ورودی و فعالیت روی صفحه باید به صورت بصری ارائه شود تا این دو مبحث را به یکدیگر متصل سازد. برای دستگاه های لمسی و یا ماوس، این امر به هنگام برقراری رابطه رخ می دهد. برای صدا، آیکون میکروفون. یک حرکت لمسی نشان دهنده آن است که لمس در کجا و چه زمانی رخ داده است و بیان می کند که این ورودی لمسی دریافت شده است.
ورودی را به عمل وصل نمایید
انتقالات، فعالیت های تولید شده توسط رویدادهای ورودی، باید به صورت بصری به رویداد ورودی متصل شوند. واکنش های موجدار در نزدیکی مرکز هستند، سریع تر واکنش های دورتر رخ می دهند.
برای نمونه:
. یک توالی تغییرات محتوا: تصاویر fade in یا fade out می شوند
. یک توالی حرکات متریال: کارت ها از صفحه خارج و یا به آن داخل می شوند

طراحی و ترجمه توسط اقای متریال